27 Mayıs 2014 Salı

Yozgat Sürmelisi

Dersini almışta ediyor ezber
Sürmeli gözlerin sürmeyi neyler
Bu dert beni iflaz etmez del eyler
Benim dert çekmeye dermanımmı var

Sürmeli güzel gözlü sevgiliye bir hitaptır.Eskiden genç kızlar dışarıya
çıkarken gözlerine sürme çekerlerdi ve gözleri daha alımlı olurdu.
Bol feracelerinin içinde sadece gözleri görünürdü kızların.

Yozgat sürmelilleri yaşanmış öykülerinin getirdiği birer sevda.hatta karasevda
türkülerdir. Bu bir anlık sürmeli gözlere bakış,yüreklerde büyük aşklara kara
sevdalara başlanmış olur kor düşen yürekler sessiz sessiz yanar ataşini genişletir
ve ağızlardan sürmelinin sözleri olarak dökülür.
Söylenen sözlerde acı vardır,hasret vardır,gurbet vardır.
Sürmelileri dinlerken bu kadar duygulamamızın sebebi bu sürmeli öykülerinde
yakaladığımız duyguların kendimizdede bir yeri, bir acısı olmasındandır.
Kısaca kendi aşklarımızı,hasretimizi buluruz Yozgat sürmelerinde.

Sürmeli Beyin en tanınmış türküsü

Of offf!
Yozgat seni delik delik anam delerim
Kalbur olur toprağını anam elerim
Vay vay anam sürmelim

 Eğer sürmelini yitirirsen anam
Koyun olur peşin sıra melerim
Vay vay anam sürmelim

Of off ! Çamlığın ardında bir yuva yaptım
Yuvamın içinde sürü otlattım
Ben sürmelimi gurbete attım
Vay vay anam sürmelim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder